Nasze przedszkole
Przedszkole Niepubliczne Nr 3 "Pod Topolą"
funkcjonuje od 1 września 2003 roku. Powstało na bazie Publicznego Przedszkola Nr 3.
Przedszkole mieści się w parterowym budynku, posiada
cztery duże sale wielofunkcyjne, w których dzieci spożywają posiłki, bawią się, odpoczywają, uczestniczą w zajęciach. Przy każdej sali jest łazienka oraz toalety. W centrum przedszkola znajduje się
duża sala gimnastyczna wyposażona w różnorodny sprzęt sportowy.
W sali gimnastycznej jest również pianino, przy którym dwa razy
w tygodniu dzieci z przyjemnością uczestniczą w
zajęciach rytmiczno-ruchowych.
Ogród przedszkolny urządzony jest
z myślą o bezpieczeństwie zabawie dzieci. Są w nim piaskownice, huśtawki, przelotnie, drabinki i ławeczki. Wyposażenie ogrodu jest systematycznie odnawiane i wzbogacane o nowe elementy. W ogrodzie jest dużo zieleni i kwiatów.
Misja Przedszkola
Nasze przedszkole należy do dolnośląskiej
Sieci Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie - posiadamy wymagany certyfikat. Specyfiką pracy naszego przedszkola jest szeroko rozwinięta profilaktyka w zakresie patologii społecznej.
W naszym przedszkolu dziecko:
- czuje się bezpiecznie w miłej i życzliwej atmosferze
- ma szansę na wszechstronny, indywidualny rozwój
- uczy się nawiązywania kontaktów, wzajemnej akceptacji, życzliwości i tolerancji
- ma możliwość kreatywnego myślenia, tworzenia i prezentowania swoich uzdolnień
- osiąga gotowość do podjęcia obowiązków szkolnych
- ma możliwość wyrównywania szans edukacyjnych, poprzez indywidualną terapię pedagoga - logopedy
- ma możliwość kształtowania zainteresowań turystyką pieszą
- poznaje swoją Małą Ojczyznę wędrując szlakami wybranych pasm Sudetów
Oferta pedagogiczna
Praca dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcza odbywa się w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego (rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 1999, poz. 18, Dz. U. Nr 2
z 2002 roku.). W pracy z dziećmi wykorzystujemy
programy zatwierdzone przez MEN. Ponadto wdrażane są
własne programy: Rośnijmy zdrowo, Mały Wędrowiec.
Wśród form organizacyjnych najczęściej stosowane są:
- zabawy (dowolne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne, ruchowe w sali i w ogrodzie)
- zajęcia obowiązkowe, organizowane z całą grupą lub w małych zespołach
- wycieczki piesze i autokarowe
- spacery
- teatrzyki
- prace użyteczne
- uroczystości przedszkolne
Zajęcia uatrakcyjniane są poprzez stosowanie różnorodnych metod nauczania, m.in.: W. Sherborne, R. Labana, E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, Pedagogiki Zabawy, Kinezjologii Edukacyjnej, Dobrego Startu, Zadań Otwartych.
Zapraszamy serdecznie !!!